יום שבת, 10 ביולי 2010

הפתעה בועדה רפואית של ביטוח לאומי

בשבוע שעבר הופתעתי פעמיים על ידי ועדות רפואיות של ביטוח לאומי. הפעם, מדובר לשם שינוי בהפתעה טובה שקרתה יום אחרי יום בשתי ועדות רפואיות שונות.

כל עורך דין העוסק בתחום הייצוג של נפגעי תאונות עבודה מול ביטוח לאומי יודע שכאשר מגיעים לבדיקה בפני ועדה רפואית, הועדה אינה אומרת לנבדק או לעורך הדין מה תהיה החלטה והאם היא קיבלה או לא את הטענות שנטענו בפניה. את החלטת הועדה הרפואית התובע מקבל בדואר כשבוע עד 10 ימים לאחר בדיקת הועדה ורק אז, נודע לראשונה מה קבעה הועדה ואילו טענות נתקבלו או נדחו על ידה.

בועדה רפואית לערערים בירושלים, שבפניה הופעתי בשבוע שעבר, טענתי טענות שונות לגבי טעויותיה של הועדה הרפואית מן הדרג הראשון. עם סיום דברי וטענותיי, אמר לי אחד הרופאים שישב בועדה "עורך דין בכר, אכן אתה צודק, הועדה מן הדרג הראשון טעתה ואנו מקבלים את הערעור".

האמת, באותו רגע הייתי קצת מופתע שכן אינני זוכר מתי הפעם האחרונה שועדה רפואית בביטוח לאומי נתנה את החלטתה ואפילו רמזה את כיוון מחשבתה, עוד במעמד הבדיקה הרפואית עצמה. שמחתי מאד על הצלחת הערעור כמובן וגם הלקוח הביע שביעות רצון רבה מן ההתנהלות המפתיעה, שכן הוא ראה את ההבדל בין ללכת לועדה רפואית לבד ובין ללכת לועדה רפואית כשאתה מיוצג ע"י עורך דין, המתמחה בייצוג בפני ועדות רפואיות בביטוח לאומי.

למחרת, תיק אחר, ועדה רפואית אחרת במסגרת ביטוח לאומי ברמלה. שוב אני נכנס עם הלקוח לחדר הבדיקה של הועדה הרפואית ומתחיל להשמיע את טיעוניי, במסגרת הערעור שהוגש על החלטת הועדה הרפואית מן הדרג הראשון. לפתע, עוד לפני שסיימתי את מלוא הטיעון, עוצר אותי אחד הרופאים ואומר "עורך דין בכר, בוא נעשה את זה קצר, אנחנו מקבלים את הערעור וקובעים את הנכות שביקשת".

חשבתי לעצמי, שוב? הייתכן שפעמיים רצוף הועדה הרפואית אומרת לי מה החליטה במעמד הבדיקה עצמה? מה קורה פה?

עם כל הצניעות אני חייב לומר שמבחינה סטטיסטית, ברוב המקרים, התביעות ו/או הערעורים שאני מגיש עבור לקוחותיי, מתקבלים ע"י הועדות הרפואיות בסופו של דבר, לעיתים בשלב הראשון ולעיתים בשלב מאוחר יותר (זאת מאחר ואני לא לוקח לטיפולי תיקים שאני לא מאמין שקיים סיכוי כלשהו להצליח בהם). אבל אני חייב לומר גם, שזה מאד כייף לדעת שהועדה קיבלה את טיעוניך, מייד בתום הבדיקה ומבלי להמתין שבוע עד לקבלת פרוטוקול הועדה בדואר לבית הנפגע. הלוואי והפתעות שכאלה במסגרת ביטוח לאומי תרבנה.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מאמר מעולה, חברת
בניית אתר
מציע שרות
קידום אתר
וגם
בניית אתר מקצועי

Unknown אמר/ה...

ועדות של הביטוח הלאומי אכן מפתיעות לעתים לטובה - הרי לא הכל בעולם שחור לבן. קושי רב יותר לפי דעתי טמון בהגשת תביעות על רשלנות רפואית שכרוכות בסחבת ארוכה אף יותר.